4 dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van melvindevree - WaarBenJij.nu 4 dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van melvindevree - WaarBenJij.nu

4 dagen in Bangkok

Blijf op de hoogte en volg

13 November 2015 | Thailand, Bangkok

Na bijna 11 uur te hebben gevlogen met nog eens 2 uur vertraging op Schiphol was ik eindelijk aangekomen in Bangkok. Een grote chaos natuurlijk omdat ik half verdwaalde daar op het vliegveld en ook nog eens uren op mijn visum moest wachten.

Eenmaal aangekomen bij mijn hotel was het al zo laat (00:30) dat het mij een mooie gelegenheid leek om de stad te gaan verkennen en wat te eten. Ik ben op Koh San road geweest wat al snel erg gezellig bleek te zijn! Ik leerde hier een stel kennen ( nederlanders yes) en heb met hun de avond doorgebracht. De volgende dag (met een kleine kater) had ik mijn wekker vroeg gezet om de hele dag tempels te kunnen bezoeken. Natuurlijk kon ik zelfs in Bangkok mijn nest niet uitkomen dus werd het zoals gewoonlijk wat later.

Het gevaarlijke in Bangkok is toch wel de tuktuks, jaja ze lijken heel onschuldig maar dat zijn ze niet en dan heb ik het over de chauffeurs. Natuurlijk probeer je een zo goedkoop mogelijke rit te scoren maar dat is niet altijd het beste. Zo kwam er een man naar mij toe die zei dat hij mij voor 10 bah(25cent) een uur rond zou rijden. Dat kan nooit goed zijn dacht ik, dan wordt je langs allemaal winkeltjes gereden en moet je wat kopen anders laten ze je achter. Nou daar zal ik niet instinken.

Eenmaal een goede tuktuk te hebben gevonden ging ik op weg naar de tempels. Deze waren echt prachtig en heb ik toch wel zo'n 200 foto's van gemaakt. Toen ik eenmaal terug was bij mijn hotel was het alweer etenstijd.

Na flink wat te hebben gegeten ben ik op weg gegaan naar een van de hoogste torens in Bangkok: Sky Bar State Tower. Je hebt hier een bar op de 63e verdieping die ook gebruikt werd in de Hangover 2. Was dus zeker vet om daar te zitten. Ook geldt er een kledingregel of hoe je zoiets ook noemt, hierdoor was in geïnformeerd bij mijn hotel. Ik zat daar dus kei netjes in mijn zwarte blouse, lange broek en dichte schoenen.
Het uitzicht was kapot mooi maar door de dure drankjes ben ik er maar weer snel weggegaan. (ongeveer 20 euro per drankje)

Toen ik eenmaal buiten stond in mijn geweldige outfit ben ik op zoek gegaan naar een kroeg om daar de sfeer te proeven. De eerste de beste kroeg waar ik naar binnen liep stond vol met chinezen. Volgens mij was het een groot familie uitje want er stonden er denk ik wel 200.
Later op de avond ben ik 2 duitse jongens tegen gekomen die ook aan het rondreizen waren door Thailand. Samen hebben we Bangkok onveilig gemaakt en wat kunnen die duitsers zuipen. (ik dacht dat ik veel bier dronk, maar hun??!)

De derde dag. (gister dus) heb ik een fiets gehuurd en heb ik alles zelf een beetje verkend.

Inmiddels is het hier nu 4 uur geweest en heb ik vrij weinig uitgevoerd vandaag. Vanavond ga ik weer uit met de twee duitsers om mijn laatste dagje Bangkok goed af te sluiten. Morgen vertrek ik naar Ayutthaya om mijn doorreis verder voort te zetten.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Actief sinds 13 Nov. 2015
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 1135

Voorgaande reizen:

10 November 2015 - 28 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: